חיפוש

טיפים לקבלת כספים מהמדינה

לא בכל יום יוצא לנו לשמוע על אפשרות לקבל כסף מהמדינה. המדינה לא נוהגת לפזר כספים על אזרחי המדינה ללא סיבה, כל ניהול כספי המדינה אמור להיות מחושב ומנוהל היטב בידי הממשלה והמומחים שעוסקים בכך. עם זאת, ישנם מקרים בהם כבר שילמתם כסף למדינה – אך שילמתם יותר מכפי שהייתם אמורים לשלם. במקרים אלו תוכלו לקבל את הכסף העודף שקיבלתם בחזרה לחשבון הבנק שלכם, כך שניתן לחשוב על זה ככסף שאתם מקבלים מהמדינה.

 

החזרי מס – מה זה אומר?

החזרי מס הם בעצם הליך בו עובד מקבל כסף חזרה מהמדינה, על סכום מס מסוים שהוא שילם מעבר לדרוש. המס שכל עובד נדרש לשלם מחושב באופן שנתי, כך שבמידה ובמהלך השנה התרחשו שינויים בחייו של העובד (ובהמשך נסביר בדיוק על אילו שינויים מדובר), הוא יוכל לקבל על כך החזר מס.

החזר המס מתקבל באמצעות הגשת בקשה לרשויות המס, שכן התהליך לא נעשה באופן אוטומטי. את הבקשה ניתן להגיש גם בצורה רטרואקטיבית, עד שש שנים אחורנית. במידה ובקשתכם התקבלה, תקבלו את החזר המס ישירות אל חשבון הבנק שלכם. הסכום הממוצע שמתקבל בהחזרי מס עומד על כ- 8,000 ₪, כך שבהחלט משתלם לקבל את ההחזרים הללו!

 

המקרים שיכולים לזכות אתכם בהחזרי מס

 

סיבות משפחתיות

במקרים של לידה, גירושים, בני זוג שמשלמים מזונות, ידועים בציבור, הורים לילדים שנמצאים בחינוך מיוחד, הורים לילדים עם צרכים מיוחדים ועוד.

 

סיבות כלכליות

במקרים של פדיון של קופת גמל לפני המועד החוקי, קבלת קצבה חודשית מביטוח לאומי, הפקדות לביטוח חיים וקופת גמל, רווחים או הפסדים שנגרמו כתוצאה מפעילות בשוק ההון ועוד.

 

סיבות בריאותיות

במקרים של מחלה קשה, נכי צה"ל, חולים בסרטן, קרוב משפחה מדרגה ראשונה שנמצא במצב סיעודי, אנשים בעלי עיוורון או נכות ועוד.

 

סיבות תעסוקתיות

במקרים של שינויים במשכורת, חילופי עבודות, עובדים בחו"ל, הפסקת עבודה, פיצויים, בעלי חברה משפחתית, פיטורים ועוד.

 

סיבות נוספות

במידה ואתם חיילים משוחררים, משרתי מילואים, בני גיל הזהב, עולים חדשים, סטודנטים לתואר ראשון או תואר שני ועובדים במהלך לימודיהם, אם אתם בסיום לימודים ועוד.

 

איך תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים להחזרי מס?

ניתן לראות כי ישראלים רבים עשויים להיות זכאים להחזרי מס – וייתכן שגם אתם נמצאים ביניהם. את בדיקת הזכאות ניתן לעשות באתר "החזרי מס לשכירים". באתר תמצאו מחשבון זכאות, בו תוכלו למלא את פרטיכם האישיים ופרטים על גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם, וכך לקבל תוך דקות ספורות את התוצאה האם אתם זכאים להחזרי מס.

הבדיקה היא פשוטה ומהירה, ומתבצעת ללא עלות או התחייבות כלשהי. באתר תוכלו למצוא את כל המקרים בהם תוכלו לקבל החזר מס והתנאים שיזכו אתכם בהחזרים אלו.

 

כסף

 

 

 

אולי תאהבו גם את