חיפוש

הגובה כן קובע – כללי בטיחות לעבודה בגבהים

עבודה בגובה מחייבת הקפדה על שורה ארוכה של כללי בטיחות. במאמר הבא נסביר מה נחשב עבודה בגובה, איך שומרים על הבטיחות ובאיזה ציוד אפשר להשתמש על מנת לשפר את הביצועים בלי להתפשר על בטיחות בחיי אדם.

עבודה בגובה מוגדרת על פי החוק בתור עבודה בגובה של מעל 2 מטר. המשמעות היא שקיימים סוגים שונים של עבודות בגובה גם אם הציבור הרחב לא בהכרח מודע לכך, לרבות בסוגים שונים של עבודות מחוץ לבית או לדירה. יתרה על כך, עבודות בגובה הן פחות או יותר חלק בלתי נפרד מתחום השיפוצים, הבנייה, הלוגיסטיקה, השינוע ועוד.

 

כך שומרים על כללי הבטיחות

הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על כללי הבטיחות שקבועים בחוק. בין היתר, כללי הבטיחות קובעים באיזה ציוד חובה להשתמש על מנת לבצע עבודה בגובה ומה ההסמכה שצריך לעבור על מנת לקבל את הרישיון המתאים. אם לא מבצעים את העבודה בגובה עם ציוד או רישיון מתאימים, מסתכנים בקנס כספי או אפילו בסנקציות קשות וחמורות יותר.

עוד דבר שכדאי לדעת הוא שהאחריות על שמירה על כללי הבטיחות היא של המעסיק ולא רק של העובדים. בעוד העובדים מחויבים לשמור על כללי הבטיחות כדי להגן על עצמם, המעסיק מחויב לעשות את זה מתוקף האחריות שלו ועל פי החוק.

 

התאמת כללי הבטיחות לסוג הציוד

ציוד הרמה בגובה יכול גם הוא להשפיע על כללי הבטיחות הרלוונטיים. אם למשל מפעילים מנוף או במות הרמה, יש כללי בטיחות אחרים מאשר בעת עבודה בגובה באמצעות סנפלינג. לכן, מתייעצים מראש עם בעלי מקצוע ומתאימים את כללי הבטיחות לסוג ולאופי הציוד שבו בוחרים להשתמש.

סקירת הדגמים שמופיעים כאן https://www.lifter.co.il/מתקני-הרמה/מתקני-הרמה-לגובה/ למשל יכולה לעזור לאמץ כללי בטיחות רלוונטיים. אם מביאים בחשבון את הגובה המקסימאלי שאליו מסוגל להגיע כל מתקן, ניתן לתאם בצורה מדויקת יותר כללי בטיחות נכונים. מעבר לכך, חשוב להשוות בין המפרט של כל דגם כדי לדאוג שמי שמפעיל את במת ההרמה יהיה אכן אדם שמוסמך ומורשה לכך.

 

האם כללי הבטיחות פוגעים ביעילות של עבודה בגובה?

החדשות הטובות הן שאין שום סתירה בין שמירה על כללי הבטיחות לבין עבודה יעילה גם בגובה רב. עבודה בגובה היא דרך מעולה לבצע סוגים שונים של פרויקטים, לחסוך זמן ולצמצם הוצאות. אם רוצים לבצע עבודה בגובה ולא מעוניינים לחרוג מתוך מסגרת התקציב, אפשר לשלב את ציוד הבטיחות כחלק בלתי נפרד מארגז הכלים שעומד לרשות קהל היעד והלקוחות.

בסופו של דבר, עבודה בגובה מתבצעת בשכיחות גבוהה כי יש בה צורך אקוטי. אבל למרות הצורך והשכיחות של עבודות כאלה, עדיין כדאי להציב את הבטיחות בראש סדר העדיפויות גם אצל העובדים וגם אצל המעסיק.

אולי תאהבו גם את

כלי נגינה
איך מעבירים פסנתר?

אם אתם רוצים להעביר את הפסנתר שלכם לדירה חדשה, אך אין לכם מושג כיצד לעשות זאת, אז דעו לכם שבעזרתה של חברת הובלות מקצועית תוכלו

קראו עוד »