חיפוש

החזרי מס לחיילים משוחררים – כן יש דבר כזה!

חיילים משוחררים? האם ידעתם שגם לכם מגיע החזרי מס? ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת על מנת לקבל את החזרי המס שמגיעים לכם.

 

מה זה בעצם החזרי מס?

החזרי מס הם למעשה החזרים כספיים אשר זכאים להם אזרחים ששילמו גובה מס גבוה ממה שנדרשו לשלם. זאת בגלל שחישוב תשלום המס נעשה באופן משוער: אצל שכירים תשלום המס נגבה באופן חודשי לפי חישוב סכום ההכנסה השנתי המשוער של העובד, בעוד עצמאים משלמים מקדמה בתחילת השנה למס הכנסה לפי שיעור גובה הכנסתם השנתי. היות ובחיים יש שינויים יכולים לקרות מקרים בהם התרחשו אירועים המזכים בהקלות מס כמו למשל לידה, אבטלה, גירושים. כאשר מתרחשים שינויים אלה, הם לא תמיד באים לידי ביטוי בתשלום המס ועל כן זכאי אותו אדם להחזרי מס. אדם יכול להיות זכאי להחזרי מס גם אם לא התרחשו בחייו שינויים, אלא כתוצאה מחישוב משוער שאינו מדויק, וזאת היות והוא משלם על המס מבעוד מועד על כל השנה או לאורך כל השנה. כמו כן, קיימים מקרים של החזרי מס לחייל משוחרר.

 

חיילים משוחררים? אתם זכאים להטבות מס!

על פי חוק, חיילים משוחררים להטבות מס המתבטאות בנקודות מס במשך שלוש שנים (36 חודשים) מתום שירות החובה הצבאי. גם יוצאי שירות לאומי זכאים להטבות מס במשך אותו זמן, אך בחישוב שונה. חישוב הנקודות להם זכאי החייל המשוחרר משוער לפי משך שירות החובה. כך יוצא ש:

  1. חייל אשר שירת בין 12 ל-23 חודשים, יהיה זכאי לנקודת מס אחת השווה לכ-219 שקלים.
  2. חיילת אשר שירתה בין 12 ל-22 חודשים, תהיה זכאית לנקודת מס אחת אשר תהיה שוות ערך לכ-219 שקלים.
  3. בן או בת שירות לאומי אשר שירתו 12 חודשים עד 23 חודשים, יהיו זכאים להטבה של נקודת מס אחת המשוערת לכ-219 שקלים.
  4. חייל אשר שירת במשך 23 חודשים ומעלה, זכאי ל-2 נקודות מס המשוערות לכ-438 שקלים.
  5. חיילת אשר שירתה לפחות 22 חודשים, תהיה זכאית ל-2 נקודות מס השוות לכ-438 שקלים.
  6. בן או בת שירות אשר שירתו במשך 24 חודשים יהיו זכאים ל-2 נקודות זכות אשר יהיו
  7. שוות ערך לכ-438 שקלים.

 

החזרי מס עבור חיילים משוחררים – איך עושים את זה?

על מנת לקבל החזרי מס, יש להגיש בקשה לצורך בדיקת זכאות להחזרי מס. בבקשה יש למלא את כלל הפרטים האישיים של החייל המשוחרר וכן את כלל הפרטים הכלכליים ומקומות העיסוק. לאחר בירור וקבלת הזכאות, מבוצע החזר המס ומתבצע תשלום כספי. ניתן לבקש החזרי מס עד שש שנים מתום שנת המס המבוקשת. היות ומדובר בתהליך מסובך ומורכב, וכן תהליך בו יש למלא פרטים מדויקים, מומלץ להיעזר בחברות המציעות שירות החזרי מס.

דולרים

אולי תאהבו גם את