חיפוש

מהן הסיבות שאנשים יכולים לקבל החזר מס בגללן?

מס הכנסה מבצע בכל סוף שנה התחשבנות מול כל אזרח במדינה בין אם עצמאי ובין אם שכיר. התחשבנות זו מייצרת במקרים לא מעטים, עבור הנישום זכאות להחזר מס. במידה וזה המצב, יש להגיש בקשה מסודרת למס הכנסה באמצעות טופס בקשה מתאים, בהתאם לסטטוס האישי שלכם – שכירים או עצמאיים, לצרף טפסים נלווים ולהגיש את החומר חתום על ידכם במשרדי מס הכנסה בעירכם. מדובר בהליך ביורוקרטי סביר וההחזר עשוי להגיע לחשבון הבנק שלכם בתוך 30 ימים. מהן הסיבות שיהפכו אתכם לזכאים להחזר מס?

 

החזר מס – כיצד זה קורה

שיטת העבודה של מס ההכנסה על פיה מתבצע חשבון מול האזרח רק פעם אחת בשנה, מייצרת מצבים רבים בהם דבר מה השתנה בסטטוס של האזרח במהלך השנה. שינויים אלה אמורים להוזיל עבור האזרח את שיעור המס אותו הוא משלם אולם, מס הכנסה ימשיך עד סוף שנת המס לגבות את אותו שיעור מס ולכן, בסוף השנה יגיע לאזרח החזר מס.

 

החזר מס –על שום מה?

שינוי משמעותי בסטטוס האישי כמו – גירושין ולידת ילד הם חלק מהסיבות לקבלת החזר מס.

  • סיום לימודים – אקדמאיים שמסיימים תואר ראשון זכאים להחזר מס.
  • פיטורין – אדם שפוטר במהלך שנת המס יהיה זכאי להחזר מס גם אם קיבל במשך תקופה קצרה דמי אבטלה. פיטורין מייצרים הפרשי הכנסה בגין ירידה זמנית בהכנסה ואי הכנסה כלל.
  • עבודה בשתי עבודות – עובד שעבד בשתי עבודות ולא ביצע תאום מס יהיה זכאי להחזר מס בסבירות מאוד גבוהה.
  • החלפת מקום עבודה – במידה ובמהלך שנת המס מקום עבודתכם שונה, אתם עשויים להיות זכאים לחזר מס כתוצאה מהפרשי שכר בין שני מקומות העבודה, במידה ונוצרו הפרשים כאלה.
  • מחלה קשה – החולים במחלה קשה זכאים להטבות מס שיגרמו לכך שיגיע להם כסף מהמדינה. חלק מהחולים במחלות קשות זכאים לפטור מלא מתשלום מס הכנסה, בגין נכות של 100 אחוזים על פי הוועדה הרפואית שבדקה אותם מטעם המוסד לביטוח לאומי.
  • נשים שיצאו לחופשת לידה – נשים שבמהלך שנת המס ילדו ויצאו לחופשת לידה תהיינה זכאיות להחזר מס כתוצאה משינוי הסטטוס האישי וקבלת נקודות זיכוי חדשות.
  • עובדים שיצאו לחל"ת במהלך השנה יהיו זכאים להחזר מס מכיוון שלפחות באופן זמני סטטוס התעסוקה שלהם השתנה.

 

הדרך הטובה ביותר לקבל החזר מס

בעידן הדיגיטלי בו אנו חיים כשכל דבר כמעט ניתן לבצע מהמחשב האישי בבית ברור שניתן להגיש בקשה להחזר מס און ליין. אבל, על מנת לקבל את החזר המס המקסימלי שניתן מומלץ להיעזר ברואה חשבון מנוסה, או בחברה העוסקת ומתמחה בהחזרי מס. הידע המקצועי של המומחים יביא לכך שתקבלו החזר מס גבוה ובדרך היעילה והמהירה ביותר שאפשר.

 

אז מה עושים?

בודקים בסוף שנת המס האם אתם עונים על אחד מהקריטריונים להחזר מס ואם כן, מגישים בקשה מסודרת ומקצועית באמצעות מומחה לעניין.

החזר מס

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את