חיפוש

4 זכויות בפוליסות סיעוד שאנשים לא מכירים

אף אדם לא רוצה להגיע למצב בו הוא זקוק לעזרה סיעודית. עם זאת, לצערנו הרב, ישראלים רבים, במיוחד לעת זקנה, נזקקים ויזדקקו לסיעוד מטעם עובד סיעודי 24 שעות ביממה. בישראל קיים לכל אדם ביטוח סיעודי מטעם ביטוח לאומי. חוץ מביטוח זה קיימים גם ביטוחים מטעם קופות החולים וביטוחים פרטיים.

בכדי למצות את הזכויות של אדם שהגיע למצב סיעודי, יש להכיר את הביטוחים הסיעודיים הקיימים לזכותו לעומק. ריכזנו עבורכם 4 זכויות סיעודיות שרוב האנשים לא יודעים שיש להם.

 

קיומו של ביטוח סיעודי לאדם שהפך סיעודי

מפתיע ככל שזה נשמע, אחת הזכויות שהרבה מהמבוטחים לא מודעים אליהן, היא קיומו של ביטוח סיעודי לאדם שהפך לסיעודי. בישראל קיימים שלושה סוגים של גופים שמבטחים מפני הגעה למקרה סיעודי. ישראלים רבים לא מודעים לכך שקיים לזכותם ביטוח באחד מגופים אלה.

כתוצאה מכך הם לא דורשים את הפיצויים המגיעים להם מטעם ביטוח זה, וגורמים לעצמם נזק כלכלי רב. בנוסף לכך, במקרים של ביטוחים סיעודיים קיימת תקופת התיישנות של 3 שנים. לכן חשוב מאוד לתבוע את הביטוח בזמן בכדי לא לאבד חלק מהתשלומים המגיעים לכם.

 

האם שווה להתפשר עם חברת הביטוח?

לצערנו ולצער כל המעורבים בדבר, מלבד חברות הביטוח עצמן, אחת מכל שלוש תביעות בנושאי ביטוח סיעודי נענות בשלילה. דחיות אלו גורמות לנזק כלכלי רב למבוטחים ולעיתים קרובות אינן מוצדקות. לאחר הדחייה, פונות פעמים רבות חברות הביטוח אל המבוטח ומציעות לו להתפשר – כלומר לקבל רק חלק מכספי הפיצויים המגיעים לו.

חשוב לדעת שאין שום סיבה לפשרה שכזאת. פוליסות סיעוד מכילות בתוכן  במפורש את המקרים בהם אתם זכאים לפיצוי. במידה וחברת הביטוח הציעה לכם להתפשר, במרבית המקרים אתם זכאים לתשלום מוגדל בהרבה לפי הפוליסה.

 

זכויות שקיימות לכל אזרח ישראלי בביטוח לאומי

הגוף המבטח הגדול ביותר במדינת ישראל לביטוחים סיעודיים הוא כמובן ביטוח לאומי. לכל אדם בישראל שהגיע למצב סיעודי קיימות זכויות שונות שמוקנות לו מטעם ביטוח לאומי. ישראלים רבים לא מודעים לכל הזכויות הסיעודיות שמוקנות להם מטעם ביטוח זה. חשוב מאוד לברר באתר ביטוח לאומי את הנושא לעומק, בכדי לא לגרום לוויתור על זכויות של המבוטח.

 

כפל תשלומים בקצבאות סיעוד

בניגוד למרבית מקרי הביטוח שבהם מתקיים קיזוז של תשלומים כפולים, במקרים של ביטוח סיעודי ניתן לקבל פיצויים וקצבאות משני גורמים שונים על אותו המצב בדיוק. במקרים כמו תאונות דרכים, תשלומים כפולים לדוגמה מתביעת ביטוח של הנהג השני, ותשלומי ביטוח לאומי – מקוזזים אחד מהשני.

לעומת זאת במקרים של ביטוח סיעודי ניתן לקבל את התשלומים בגין מצב זה מכמה גופים ביטוח במקביל. זכות זו מקנה לחלק מהמבוטחים סכום גדול מאוד של כסף, שחבל לוותר עליו סתם מתוך אי ידיעה.

פוליסות סיעוד

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »