חיפוש

עד מתי אפשר להגיש תביעה על רשלנות רפואית

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה רפואית המוגשת נגד מוסד רפואי כלשהו, או גורם רפואי מסוים, עקב נזק שהוסב למטופל בעת הליך רפואי. לא תמיד אנשים שיוצאים עם נזק מגישים תביעה, מסיבות כאלו ואחרות. בנוסף, הנזק לא מתגלה בכל המקרים באופן מידי. עד מתי אפשר להגיש תביעה על רשלנות רפואית? במאמר הבא נסקור את תקופות ההתיישנות הרלוונטיות לכל מקרה.

 

רקע מקדים לרשלנות רפואית

אז מה זה בכלל רשלנות רפואית? לפני שמבינים את חוקי ההתיישנות של מקרי רשלנות רפואית בפני החוק, חשוב להבין איזה מקרים עונים בכלל להגדרה של רשלנות רפואית. רשלנות רפואית מתוארת בחוק כמקרה בו גורם רפואי או טיפולי מסב נזק משמעותי למטופל שלו, כתוצאה מטעות שהוא ביצע.

הטעות שמבצע הרופא לא בהכרח תחשב לרשלנות רפואית. ראשית, במידה והרופא טעה אך לא נגרם נזק, המקרה לא יחשב למקרה של רשלנות רפואית. כמו כן, אם הרופא נקט באמצעי בטיחות ובפעולות שמתקבלות על הדעת מבחינה מקצועית, הוא לא התרשל. תוכלו לשמוע עוד על רשלנות רפואית אצל עו"ד דוד פייל – רשלנות רפואית.

 

מתי תחול התיישנות?

החוק מאפשר למי שנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית לתבוע פיצויים כספיים. התביעה תהיה באחד מבתי המשפט, המחוזי או השלום, בהתאם לגובה הפיצויים שהמטופל מבקש לתבוע מהמוסד הרפואי או מהגורם המטפל. החוק קובע כי לאחר 7 שנים מהיום שהתבצע ההליך הרפואי, תחול התיישנות על אותו המקרה ולא ניתן יהיה להגיש תביעה.

כדי להבין זאת, נציג את הדוגמא הבאה. מטופל ביצע הליך כירורגי רפואי ב-31.08.2022, כאשר במהלך ההליך הרופא התרשל ונגרם למטופל נזק במקום. ניתן יהיה להגיש תביעת פיצויים כנגד המוסד הרפואי של אותו הרופא עד לתאריך ה-31.08.2029, כאשר לאחר תאריך זה כבר לא ניתן יהיה להגיש את התביעה לבית המשפט, עקב ההתיישנות.

 

רשלנות רפואית בקטינים

תקופת ההתיישנות על מקרי רשלנות רפואית בקרב קטינים נספרת בצורה אחרת. קטין שנגרם לו נזק בהליך רפואי עקב רשלנות של הרופא, זכאי להגיש תביעת פיצויים 7 שנים לאחר הגיעו לגיל 18. הרעיון מאחורי קביעה זו היא העובדה שבגיל צעיר יותר, הקטין לא מקבל החלטות בעצמו וזקוק לסיוע מהוריו, מה שיכול למנוע ממנו את הגשת התביעה.

 

נזק שמתגלה מאוחר

אם הנזק שנגרם כתוצאה מהרשלנות הרפואית התגלה רק בשלב מאוחר, החוק מאפשר למטופלים להגיש תביעה בזמנים שונים. כל עוד לא חלפו 10 שנים מההליך שגרם לנזק, ניתן להגיש את התביעה 7 שנים החל מהיום בו התגלה הנזק.

 

תביעת רשלנות רפואית – מוטב להגיש בהקדם

חוקי ההתיישנות על רשלנות רפואית יכולים לגרום לכך שמטופל שנגרם לו נזק משמעותי כתוצאה מהתרשלות לא יקבל את הפיצויים שמגיעים לו. לכן, ברגע שאתם מתוודעים לנזק כזה, מוטב לפנות אל עו"ד רשלנות רפואית כדי להגיש תביעה מתאימה.

תביעת רשלנות רפואית

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »