חיפוש

לתאילנד איט איז

החלטנו שהפעם תאילנד. אז תאילנד איט איז. עושים טיול שיכלול רק את עיר הבירה וגם איזה אי. זו כמות הזמן שהצלחנו לשכנע את הבוס שלנו לתת לנו בעבודה. ואם בקשר לעיר בירה אין לנו שום לבטים (כי כבר כמה ערי בירה יש לתאילנד בשלב זה), בכל הנוגע לאי שנבחר העניינים מורכבים יותר.

לאן כדאי? קו פי פי? פוקט? אולי קו טאו? ואז ברגע אחד הבנו את הכל – קוסמוי זה האי שאליו נרצה להגיע הפעם.

יומן מסע אל קוסמוי – יוצא דרך.

 

 טיסות

יוצאים בטיסה ישירה לבנגקוק. מאוד זול זה לא, אבל גם ליוון כבר אין מחירים זולים באמת. אחרי השלמה מהירה עם העניין והבנה שטיסה ישירה אולי עולה יקר, אבל בטווח הארוך היא תחסוך לנו עייפות והרבה עצבים – אנחנו בדרך.

 

 התחלה

החלטנו להתחיל דווקא מבנגקוק, שאליה ממילא הגענו בטיסה הישירה שלנו ואז להמשיך את הנופש שלנו באי הנבחר – קוסמוי.

לא משנה מה שמענו עד כה על בנגקוק, עדיין נדהמנו לגלות עיר כל כך מתקדמת באסיה, מקום שעליו ידענו עד עכשיו, מעט מאוד.

נכון, יש בבנגקוק גם את הדברים ה"רגילים" שהיינו מצפים לפגוש באסיה או, אם לדייק, בחלק זה של אסיה, אך עדיין ההפתעה הייתה גדולה.

שוק הצף הוא חוויה מאסט לכל מבקר בבנגקוק, לקום מוקדם בבוקר ולראות איך העיר, התושבים והסוחרים שלה מתעוררים לעוד יום עבודה עמוס.

תעלות המים שעוד נשארו באזור, מזכירות לנו שבנגקוק היא סוג של וונציה האסיאתית ועוד לפני זמן קצר הרבה יותר אזורים ממנה עמדנו על אותן התעלות, עד שלא הוחלט להפוך אותן לכבישים אמיתיים.

ניסינו בכל הכוח כמה שיותר זמן לא לשים לב לגורדי השחקים שיש פה, עד שלבסוף זה היה חזק מאיתנו. הטכנולוגיה שגילינו פה השאירה אותנו פעורי פה להרבה מאוד זמן.

בשביל להירגע מעט מהקונטרסט הכה גדול בין בנגקוק המסורתית לבין בנגקוק החדשנית, הלכנו לפארק לומפיני המפורסם, ריאה ירוקה ענקית שיש בבנגקוק וניסינו להשתלב בנוף. ספק אם הצלחנו, אבל נהנינו מכל רגע.

וכל זה, עוד מבלי להתעכב אפילו לשנייה על ארמון המלוכה, על בתי המקדש הרבים שיש בבנגקוק (לא מדלגים על בית מקדש של בודהה הירוק).

3 ימים עברו כמעט כמו שנייה אחת.

בנגקוק, אנחנו מבטיחים לחזור אליך בהזדמנות הראשונה, אבל עכשיו הגיע הזמן להמשיך לאי הנבחר – קוסמוי.

 

 הגעה

ברגע שהגענו, ידענו שעשינו את הבחירה הנכונה.

מרכז האי, זוהי עיירה בשם Na Thon, שנוסדה על ידי רוכל סיני ב – 1905. בין שלל האטרקציות שלה, נוכל למצוא את גן הפרפרים, את פארק הקופים והפילים, פסל בודהה הגדול וזה עוד הרבה לפני שדיברנו על מפלים קסומים שיש פה – Na Muang ו – Hin Lat.

בחיפוש אחר מעט שקט ומיעוט בתיירים הגענו לגן של בודהה, שבו מצאנו פסלים בודהיסטיים שגולפו מעץ וכל זה עומד על רקע סלעים וצמחיה ענפה. שלווה מדהימה שוררה באזור.

 

 נופש משפחתי

בכל הנוגע לנופש עצמו, מדובר באי שמתאים באופן אידיאלי לנופש עם משפחה וילדים. יש פה מגוון פעילויות גדול – דוגמת תאטרון הקופים או חוות הנחשים (אין סיבה להילחץ מהשם, מדובר במקום מגניב לחלוטין).

יש פה גם אקווריום, שיכול להעסיק אותכם ואת הילדים לכמה שעות טובות.

ואם אתם ממש רוצים לבלות יום שלם בפעילות כזו או אחרת, נמליץ לכם על פארק המים Coco Splash Waterpark – מדובר בבחירה מוצלחת ממש.

ולא נוכל לסיים את החלק הזה בסיפור, מבלי להזכיר את Namuang Safari – ספארי גדול, שבו נוכל לפגוש את כל מגוון החיות שרק אפשר לדמיין שנגלה פה, בתאילנד.

 

 תחום האוכל

אי אפשר לדבר על תאילנד או על אי בתאילנד, מבלי להזכיר את התחום הגסטרונומי.

גם בארץ אנחנו מעט מכורים לאוכל אסיאתי, אז מבחינתנו כל מה שחיכה לנו כאן היה בהגדרה של גן עדן.

המנה שיצא לנו לאכול הכי הרבה ממנה היא ללא ספק טום יאם – מרק על בסיס חלב קוקוס, מתובל בלמון גראס ולו תוספות מגוונות – הפופולארית מבין כולם היא תוספת של פירות ים.

קוף

 

אולי תאהבו גם את

טיול משפחתי בים
סופ"ש מוצלח בכינרת

הכינרת המלאה אשר זכתה לתהודה רחבה בשנה האחרונה לאור חורף מדהים שלא נראה כמותו מזה שנים רבות מאפשרת לכם לקבל חוויה ייחודית ובלתי נשכחת. להלן

קראו עוד »