חיפוש

סיפורו של א' – חייל ביחידה מובחרת

 

הסיפור של א', חייל ביחידה מובחרת בצבא, מתחיל כמו סיפורם של הרבה מהילדים במדינת ישראל.

א' גר במרכז הארץ, עם הוריו ואחיו בדירה, ילד טוב, יצא לעבוד, מתקשה מעט בלימודים אך מצטיין בריצה ובספורט.

א' הוא הקטן ביותר במשפחתו ולו מספר אחים גדולים ששירתו בצבא בתפקידים בכירים, לכן כבר לקראת הצו הראשון אותו היה אמור לקבל לקראת גיל שבע עשרה, החל א' את אימוניו מתוך רצון להתגייס לתפקיד שיתרום למדינת ישראל.

א' נכשל באחד המיונים ליחידה שתמיד חלם עליה ונאלץ להיאבק רבות בכדי לקבל תפקיד דומה ביחידה אחרת.

יום הגיוס הגיע, הוריו של א' הגיעו ללוות עוד חייל קרבי שהתחנך בביתם, א' החל את הטירונות והמשיך עד לשיבוץ החלומי ביחידה שעליה חלם כל השנים.

א' היה מהחיילים המורעלים שחוזרים הביתה ולא מפסיקים לדבר על הצבא, הוא נהנה מהשירות ויצא בתחושת שליחות לכל משימה שקיבל.

החייל א

הפשלה הגדולה

תקופה טובה עברה עליו והוא כבר היה לקראת סוף השנה השנייה לשירותו הצבאי, באחד הימים כשחזרו מפעילות מבצעית קשה מאוד, התאספו כמה מחבריו והתחילו לעשן, בהתחלה אלו היו הסיגריות הרגילות, אלו שראה בחנויות ובקיוסקים כבר מגיל קטן, אבל פתאום חבריו החלו להעביר משהו שנראה קצת שונה.

כשא' סיפר את סיפורו, זה היה השלב בו כבר לא ידע לספר בבהירות מה ארע, הדבר הבא שהוא זוכר בערפול הוא התשאול הראשוני שערך לו מפקדו , תגובתו הייתה קשה משל חבריו שהיו רגילים בעישון סמים ולכן כאשר הגיע המפקד הוא היחיד שנותר לשבת בנינוחות ולא הסתלק.

מה שקרה לא', קורה לחיילים רבים ובעקבות רגע אחד של מעשה שטות, כל השירות הצבאי יכול להסתכן.

סמים

עורכת הדין להצלה

המפקד של א' דיווח מיד למשטרה הצבאית וסיפר אודות המקרה שראה כשחזר לקחת מהבסיס דו"ח ששכח בו, מצ"ח פתחו בחקירה צבאית ארוכה להבנת המקרה בו היו נוכחים מספר חיילים מהיחידה, מצ"ח ניסו להבין מי היה הסוחר של אותם הסמים, מי היו הקונים ומי היו חיילים תמימים שנפלו באופן חד פעמי לשימוש בסמים אלו.

א' שהכיר היטב את המערכת הצבאית, ביקש להיעזר בשירותיה של עו"ד צבאי מירי יעקב גביש,

א' שפנה לעורכת הדין הצבאית מירי יעקב גביש, עשה מעשה שהציל אותו בסופו של דבר מגזר דין של מאסר בפועל, עורכת הדין הצבאית מירי יעקב גביש ייצגה את א' בבית הדין הצבאי, בהמשך היא למדה את התיק והבינה בדיוק את המקרה, עד שמצאה קשיים בחומר הראיות, זאת אומרת מצב בו יש בעיה בראיות שהובאו שיכולה להקל בעונשו של הנאשם, כמו במקרה של א'.

סיפורו של א' שהיה אמור להסתיים כמו כל מקרה של עישון סמים בצבא במאסר בפועל, נגמר בזכות הפניה לעורכת הדין מירי יעקב גביש בעבודות שירות בלבד.

 

 

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »