חיפוש

עיצוב פנים גם לדגים – הכל על תכנון אקווריום

גידול דגים בתוך הבית נחשב בתרבויות רבות למביא מזל וברכה, בעיקר כשמדובר בדגי זהב או קוי יפני, אך גם דגי נוי אחרים מוסיפים שלווה ויופי מיוחד לסלון הבית. גידול הדג מחייב השגחה וטיפול עיקבי ומסודר אך אינו מלכלך או דורש זמן רב כמו טיפוח כלבים וחתולים ומעניק הנאה רבה. במגה פט תוכלו למצוא את כל הדרוש לכם החל מאקווריומים, איבזור ומזון וכמובן גם דקורציות וקישוטים.

 

הכנסת אקווריום דגים לבית

החלטתם להכניס הביתה אקווריום, זוהי החלטה נבונה למי שאוהב בעלי חיים אך אין לו את הזמן להשקיע בטיפוח כלבים וחתולים. הדגים דורשים טיפול יומיומי עקבי אך קצר, ולאחר מכן מסתדרים בעצמם גם אם אתם נוסעים לחו"ל או לחופשות באמצעות מתקני האכלה אוטומטיים ואבזור נוסף.\

הדגים נחשבים כמביאי מזל וברכה, בעיקר דגי קוי וזהב, אך גם דגי נוי יפים אחרים מוסיפים טעם ועניין לכל בית, מחנכים ילדים צעירים לאחריות ועלויות הטיפוח השגרתיות הינן נמוכות מפני שלאחר ההשקעה הראשונית באקווריום איכותי ואבזור מתאים, כל שתצטרכו להמשיך ולקנות הינו אוכל לדגים ומידי פעם לגוון בדקורציית אקווריום חדשה.

הכל על תכנון האקווריום

כדי לתכנן נכון אקווריום לבית, הכנו מדריך קצר שמכיל את כל המידע שאתם צריכים:

 

טרם הרכישה

הכינו מראש את המקום בו תרצו להניח את האקווריום. הוא צריך להיות במקום מואר על גבי ארונית או מעמד יציבים, הרחק מהישג ידם של פעוטות ותינוקות או בעלי חיים שעלולים לשרבב את ראשם פנימה. מותר ורצוי להכניס את האקווריום גם לחדר הילדים החל מגיל 8. גידול דגים מחנך לאחריות מגיל צעיר אך אתם ההורים צריכים לוודא שהדגים אוכלים ונמצאים בטוב מדי יום ביומו.

 

מיקום האקווריום בבית

ישנם אקווריומים המגיעים עם ארונית מעמד משלהם אך אינכם חייבים לקנות אותה במידה ויש לכם כבר בבית ארון או מדף יציבים דיים כדי לשאת את האקווריום. וודאו כי משקל האקווריום מתאים לעומס המקסימלי של המדף.

אקווריום בבית

רכיבי האקווריום

האקווריום מורכב ממיכל הזכוכית, משאבת אויר, פילטר ותאורה. יש לרכוש מוצרי ניקוי אקווריום כדי לשמור עליו היגייני. הערכו מראש ובדקו מחירים לכל רכיבי האקווריום טרם הרכישה כדי לוודא היכן משתלם יותר לרכוש את כולם. אין לוותר על אף אחד מהם, אחרת בריאות הדגים תיפגע.

 

דקורציות וקישוטים

מומלץ להחליף את הדקורציות אחת לשנה על מנת לגוון ולרענן את מראה האקווריום ולאפשר לדגים שעשוע ועניין.

 

לסיכום

אקווריום דגים בבית הוא חגיגה של צבעים ותנועה, ולאחר ההשקעה הראשונית התחזוקה מאד פשוטה וקלה. טיפוח הדגים הינו יומיומי ועקבי אך אינו דורש זמן רב. במגה פט תוכלו למצוא את כל הדרוש לכם לאקווריום נפלא החל מאקווריומים באיבזור מלא במחירים משתלמים ועד למזון דגים.

דג

אולי תאהבו גם את

הגברת לחץ המים
הגברת לחץ מים 

לחץ מים הוא מה שמאפשר לנו מקלחות ארוכות ומפנקות, וגם את הקלות והיעילות בסילוק של שאריות מצלחות וכוסות מלוכלכות. לחץ זה נקבע על ידי שורה

קראו עוד »