חיפוש

פילטר חיצוני לאקווריום? למה זה טוב?

דג הוא אחד מחיות המחמד שנחשבות הפשוטות ביותר לטיפול. לא צריך להוציא אותן לטיול ובוודאי שהן לא הולכות להשאיר שערות או שריטות על הספה. אך גם בטיפול בדגים צריך לדעת דברים בסיסיים. אמנם לא נוציא את הדג לטיול לעשות צרכים אך נצטרך להשתמש בדרך אחרת כדי לשמור על האקווריום נקי ובריא.

 

כדי לשמור על ניקיון המים כדאי לרכוש פילטר לסינון הפסולת מהאקווריום, ישנם סוגים ומותגים רבים אך ניתן לעשות חלוקה כללית בין פילטרים פנימיים ופילטרים חיצוניים שההבדל ביניהם משתמע מן השם: הפילטר הפנימי ממקום בתוך האקווריום בעוד הפילטר החיצוני ממוקם מחוץ לאקווריום. אך כיצד תדעו באיזה פילטר כדאי לכם להשתמש? מהו הפילטר העדיף מבין השניים והאם בכל אקווריום אפשר להשתמש בשניהם? בכדי לדעת את התשובות האלו, כדאי קודם כל להכיר את שני סוגי הפילטרים, היתרונות והחסרונות שלהם.

 

פילטר פנימי

הפילטר הפנימי מצוי בדרך כלל באקווריומים קטנים, צרים או כאלו שלא ניתן לחבר אותם לפילטר חיצוני, היתרון הבולט בפילטר זה הוא שהוא קל לתחזוקה וניתן לנקות אותו תוך דקות בודדות. הפילטר הזה מתאים למגדל דגים מתחיל, הוא קל לתפעול והמחיר שלו נמוך מטווח המחירים של פילטרים חיצוניים, הסיבה לכך היא שהפילטר החיצוני יעיל ומשוכלל יותר ולכן גם ההבדל במחיר. החיסרון בפילטר הפנימי הוא שכדי שהוא יהיה יעיל עליו להיות בגודל מסוים ולכן קשה להתעלם ממנו בתוך האקווריום, הפילטר מכער את האקווריום והוא נראה כמו גוש פלסטיק שחור התקוע באמצע האקווריום. למרות שהניקוי של הפילטר הוא פשוט הוא דורש תחזוקה שבועית, מכיוון שצריך לנקות אותו אחת לשבוע ובנוסף לכל אלו הוא גם רועש בדרך כלל ומפחיד את הדגים.

 

פילטר חיצוני

לעומת זאת, פילטר חיצוני לאקווריום מספק סינון וניקיון משמעותיים בהרבה, הוא שקט ודורש תחזוקה פחותה. פילטר זה מאפשר להגיע לאיכות המים הטובה ביותר מכיוון שהוא יכול לשאוב פסולת בכמויות גדולות יותר, דבר שמפחית משמעותית את התמותה של הדגים. יתרון נוסף היא הנראות שלו, בניגוד לפילטר הפנימי שבלית ברירה הופך לחלק מהתפאורה של האקווריום הפילטר החיצוני נמצא מחוץ לאקווריום ובעזרת עיצוב נכון של צמחייה או דקורציות אחרות אפשר לגרום לכך שלא יבחינו בו כלל. מבחינת התחזוקה ישנם יתרונות וחסרונות יחד, הפילטר החיצוני יותר מסובך לניקוי מהפילטר הפנימי, קודם כל צריך לדעת כיצד מנקים אותו והניקוי עצמו עשוי לקחת כחצי שעה, אך היתרון בו מבחינת זמן הוא שאין צורך לנקות אותו אחת לשבוע, בשימוש בפילטר איכותי ניתן לנקות אותו אפילו אחת לחצי שנה.

 

מתי אי אפשר להשתמש בפילטר חיצוני?

לא בכל אקווריום אפשר להשתמש בפילטר חיצוני, הפילטר החיצוני תופס מקום ולכן הוא מתאים בדרך כלל לאקווריומים שיש להם שולחן ייעודי לאקווריום. לפני שקונים פילטר או שולחן לאקווריום רצוי לברר האם הפילטר שאתם מעוניינים בו מתאים לשולחן, האם יש לו מספיק מקום וכיצד תחברו אותו.

 

samyoung_pyun / Pixabay

אולי תאהבו גם את

הגברת לחץ המים
הגברת לחץ מים 

לחץ מים הוא מה שמאפשר לנו מקלחות ארוכות ומפנקות, וגם את הקלות והיעילות בסילוק של שאריות מצלחות וכוסות מלוכלכות. לחץ זה נקבע על ידי שורה

קראו עוד »