חיפוש

פיצויים עקב תאונת דרכים בתחבורה ציבורית

תאונות דרכים יכולות להתרחש לכל אחד ברגע שהוא עולה על הכביש. גם אם נהג מסוים נוהג בצורה הבטוחה והחוקית ביותר שיש, תאונת דרכים היא לא דבר שתלוי ביחיד. ישנם עוד משתנים שונים, כמו כלי רכב אחרים, מפגעים על הכביש והולכי רגל, שיכולים לגרום לתאונה כזאת.

התאונות הללו יכולות לגרום לנזק משתנה, אך עקב המהירות שיש בכבישים והעוצמה של כלי הרכב, הנזק לא פשוט לרוב. הנה מה שצריך לדעת על פיצויים עקב תאונת דרכים שקורית בתחבורה הציבורית.

 

תאונת דרכים בתחבורה הציבורית

לכל מדינה מודרנית יש שירותים שונים של תחבורה ציבורית. המטרה של השירותים הללו מצוינת – הם נותנים מענה לאזרחים שלא יכולים להשתמש ברכב פרטי ובכל זאת זקוקים לניידות של תחבורה כלשהי. אוטובוסים ורכבות למשל הם שני אמצעי התחבורה הציבורית הנפוצים ביותר במדינת ישראל, שמשמשים מאות אלפי אזרחים ביום.

מה קורה כאשר מתרחשת תאונת דרכים בתחבורה הציבורית? התאונות הללו לא מופרכות בכלל, ואולי תופתעו לשמוע, אך אוטובוסים מעורבים בלא מעט תאונות כאלו לדוגמא. התנגשות עם רכב אחר, נפילה של נוסעים עקב בור בכביש, פגיעה עקב בלימה פתאומית וחזקה – יש תאונות רבות פוטנציאליות שיכולות להתרחש בתחבורה הציבורית. במקרה של תאונה פונים לעו"ד פייפר כהן, כדי לנהל את האירוע מבחינה משפטית על הצד הטוב ביותר.

 

כמה שיותר תיעוד

לפני שנדבר על הפיצויים, חשוב לדבר על מה שיכול להשפיע עליהם. בסופו של דבר, בית המשפט פוסק לפי העובדות השונות שמגיעות אל פתחו. לכן, אם מתרחשת תאונת דרכים בתחבורה ציבורית, חשוב לתעד כמה שיותר דברים שקשורים לתאונה עצמה. אם למשל התאונה התרחשה עקב בור בכביש, תיעוד שלו יהיה משמעותי למשפט.

גם אם יש גורם אשם, כמו נהג בכלי תחבורה ציבורית שנהג בצורה לא אחראית ובניגוד לחוקי התנועה, חשוב לתעד את זה אם ניתן. התיעוד מלפני התאונה ולאחר התאונה יכול להעיד על גורמים אשמים בזמן התאונה עצמה.

 

איפה התרחשה התאונה

תאונה בתחבורה הציבורית יכולה להתרחש כאמור במספר כלי רכב שונים שעונים על ההגדרה של תחבורה ציבורית, אך לא רק. תאונה יכולה להתרחש גם כאשר אתם מחכים בתחנת אוטובוס למשל. לפי המקום בו התרחשה התאונה תדעו את מי ניתן לתבוע.

 

תביעות הביטוח

לפי החוק במדינת ישראל, כל כלי התחבורה הציבורית מבוטחים. זאת אומרת, שכאשר יש תאונת דרכים בתחבורה ציבורית, ניתן לתבוע את החברה שמבטחת את כלי התחבורה בו התרחשה התאונה.

 

פיצויים אפשריים

הפיצויים לנפגעי תאונות בתחבורה ציבורית משתנים ותלויים במספר גורמים, כמו סוג הפציעה, חומרת הפציעה וההשלכות המעשיות שלה על הנפגע. הפיצויים יכולים לנוע החל מאלפי שקלים בודדים, במקרים פחות חמורים, ולהגיע לסכומים של מאות אלפי שקלים ויותר מזה, אם מדובר על נזק חמור ומשמעותי.

עורך דין תאונות

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »