חיפוש

תביעת סיעוד – מדריך מקוצר והכרת זכויותיך

אנשים רבים נזקקים לעזרה וסיעוד כאשר הם נתונים במצבים זמניים או ממושכים של מורכבות רפואית. הסיעוד יכול להיות בכול מיני דרגות ורמות חומרה אך לאור העובדה כי הם נזקקים לכך, מגיע להם הסיוע הזה ובמדינה שלנו חלק מכך מגיע מהמדינה ובפרט מהביטוח הלאומי. על מנת לקבל סיוע שכזה, נדרש האדם אשר נזקק לכך להגיש תביעת סיעוד. איך כדאי להגיש את התביעה ומה באופן כללי הזכויות במקרים שכאלו.

 

הגשת תביעת סיעוד

כולכם ודאי מכירים את המוסד לביטוח הלאומי בעיקר מהחלק שמנוכה לכם מהשכר בכול חודש ולא תמיד ברור איך הוא יכול לסייע לכם. באם אתם זקוקים לסיעוד בכול דרגה שהיא סביר מאוד שזה הזמן של הביטוח הלאומי לסייע לכם ולהחזיר לכם בחזרה וזאת יכול להיות בכול מיני דרכים בהתאם למצב שלכם ולחומרתו.

אם אתם זקוקים לעוד מידע נוסף על תביעות סיעוד מומלץ מאוד ליצור קשר עם איש מקצוע ולקבל מענה על כול סימני השאלה שלכם כי סביר שהם מונעים מכם הרבה כסף.

 

הליך התביעה מול הביטוח הלאומי

בסופו של דבר זכותכם לקבל את הסיוע מהביטוח הלאומי שאופיו נקבע לפי המצב שלכם ודרגת חומרתו, אך על מנת לממש את הזכות הזאת כאמור, תהיו חייבים לעבור בדרך בהליך הגשת תביעה אשר תוכיח כי אכן מגיע לכם לקבל סיוע סיעודי כמו שאתם דורשים או כמו שהייתם מצפים לקבל. הליך התביעה כולל כמה חלקים אשר בכולם כדאי להיוועץ באיש מקצוע כדוגמת עורך דין העוסק בתחום התביעות מול הביטוח הלאומי.

  1. איסוף מסמכים – לצורך התביעה תצטרכו להגיש כול מיני מסמכים, מומלץ להכין רשימה של כול המסמכים שעליכם למסור לידי הביטוח הלאומי על מנת שהתביעה תהיה שלמה ואיכותית זאת כולל לדוגמא אישור מחלה והמלצות רפואיות.
  2. הגשת התביעה – התביעה עצמה מוגשת באינטרנט באתר של המוסד לביטוח הלאומי וכוללת מילוי טפסים וצירוף מסמכים, המוסד לביטוח לאומי יכול לדרוש לקבל מידע נוסף באם יצטרך לצורך קביעת התשובה.
  3. ועדה רפואית – לפי הטופס שתגישו וכול המסמכים באם תמצאו מתאימים תועברו לוועדה רפואית אשר מטרתה לבחון את המצב הרפואי שלכם ולקבוע בדבר שיעור אחוזי הנכות שתקבלו ובהתאם גם הסיוע שיגיע לכם.

 

ערעור והמשך הליך

כול אחד אשר סבור כי מגיע לו סיוע סיעודי זכאי להגיש תביעה לביטוח הלאומי ובהתאם גם הביטוח הלאומי יכול להחליט לדחות את התביעה באם מגיש התביעה לא באמת סיעודי או נדרש לסיוע שהוא דורש.

בכול מקרה, קיימת הזכות כמובן לערער על החלטת הועדה על מנת כן לקבל התחשבות בתביעה. באם התביעה מראש התקבלה ותוכרו כבעלי אחוזי נכות, תהיו זכאים לכול מיני זכויות שיותאמו לסוג המחלה שלכם ולדרגת אי הכשירות שתקבע לכם.

תביעת סיעוד

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »