חיפוש

תואר שני בייעוץ חינוכי – כיצד זה מסייע למצוא עבודה?

לימודים לתואר שני בלימודי ייעוץ חינוכי הם השקעה משתלמת בקריירה, עבור מי שמבקשת לפתח קריירה בתחום החינוך. המיומנויות השונות שנלמדות במסגרת התואר השני והידע הרלוונטי שנרכש במהלך הלימודים פותחים מגוון של אפשרויות תעסוקה במסגרות חינוכיות. הנה הדרכים שבהן תואר שני בלימודי ייעוץ חינוכי יסייעו לך במציאת עבודה

 

חינוך וייעוץ חינוכי

ייעוץ חינוכי הוא התחום שעוסק בפן הרגשי והנפשי של התלמידים ושל הצוות החינוכי. במסגרת לימודי ייעוץ חינוכי מכירות הסטודנטיות את השיטות והדרכים לסייע לקידום האישי והחברתי של התלמידים ולהתפתחות הלימודית שלהם.

יועצת חינוכית אמונה גם על ייעוץ, סיוע ותמיכה לתלמידים שסובלים מאתגרים ומקשיים בתחומים החברתיים, הלימודיים והרגשיים. יועצת חינוכית היא הגורם הבית ספרי שאחראי גם על שיפור התקשורת, העבודה המשותפת והתהליכים שמתנהלים בין תלמידים לבין מורים ואנשי חינוך אחרים.

 

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי

לימודי תואר שני בתחום הייעוץ החינוכי, בדומה לתחומים משיקים ודומים, מסייעים לסטודנטיות להשתמש בידע התיאורטי שלמדו במסגרת לימודי הבסיס לתואר הראשון בייעוץ חינוכי, ולהפוך אותו לשלל מיומנויות ושיטות עבודה שיוכלו לסייע בתמיכה חינוכית מקצועית בתהליכים שמתרחשים בבית הספר.

בנוסף לרכישת ידע וכלים בתחומי גישות ייעוץ, אבחון וטיפול בקשיים לימודיים של ילדים, ייעוץ להורים ותמיכה ייעוצית במערכת החינוכית בבית הספר, נדרשות סטודנטיות לתואר שני בייעוץ חינוכי להתנסות בהתמחות מעשית, בפיקוח של יועצים חינוכיים בעלי ותק וניסיון. לימודי ייעוץ חינוכי פתוחים כיום גם למגזרים עם דרישות ספציפיות כדוגמת סטודנטיות חרדיות. אם את סטודנטית חרדית, במסגרת לימודים אצל חוי ארנפלד – תואר שני בייעוץ חינוכי הוא בהישג ידך.

 

עולם החינוך פותח עבורך את הדלת

לימודי תואר שני בייעוץ חינוכי הם אחת הדרכים לפתוח את דלת התעסוקה לקריירה מאתגרת, מעניינת ומבטיחה בתחום הייעוץ החינוכי. השילוב של הלימודים לרמת מומחיות אקדמית, של ההכשרה המקצועית – התיאורטית והמעשית וההיכרות שנגזרת מהלימודים ומההתנסות בשטח, עם עולם החינוך הישראלי – מבנה מערכת החינוך, תוכניות לימודים שונות, אתגרים חברתיים, הזדמנויות לשינוי והיכרות עם הצרכים השונים והיכולות השונות של אוכלוסיות שונות בבית הספר: תלמידים, אנשי הוראה, אנשי חינוך, עובדי מנהלה והורי התלמידים.

 

הזדמנויות תעסוקה שונות עבור בוגרות תואר שני בייעוץ חינוכי

בוגרות תואר שני בייעוץ חינוכי הן, בדרך כלל, נשות מקצוע מובילות ומבוקשות, שיכולות לבחור ולתעדף סוגים שונים הזדמנויות תעסוקה ולבחור האם להעדיף עבודה בייעוץ חינוכי במסגרות חינוכיות רגילות, עבודה במסגרות חינוכיות של החינוך המיוחד, במסגרת של חינוך בלתי פורמלי או לבחור בעבודת ייעוץ חינוכי במסגרת ארגון חברתי, שמסייע לילדים ולבני נוער בסיכון.

חשוב לזכור שהידע והמומחיות של בוגרת תואר שני בתחום הייעוץ החינוכי יכול גם לסייע בהשתלבות בתחומים נוספים של הייעוץ החינוכי, כמו מחקר אקדמי של התחום, הדרכה של אנשי מקצוע, סטודנטים או מתנדבים בייעוץ חינוכי או בכתיבה של תכנים מקצועיים בתחום.

 

לסיכום

הגדילה המתמשכת באוכלוסיית הילדים והנוער, בישראל ובעולם המערבי באופן כללי והמודעות הגוברת ליכולות ולחשיבות של תחום הייעוץ החינוכי, תשפיע ככל הנראה באופן חיובי על הזדמנויות התעסוקה של בעלות תואר שני בייעוץ חינוכי.

חינוך וייעוץ חינוכי

אולי תאהבו גם את