חיפוש

איך להתנהל לאחר תאונת דרכים כדי להתכונן לתביעה

אין הרבה רגעים מלחיצים כמו הרגעים שלאחר תאונת דרכים. הלחץ, לעיתים הכאב הפיזי, מתנקזים לרגע אחד, שדווקא בו, עליכם לתפקד באופן שקול ורציונלי, בעיקר אם אתם רוצים לצאת ממנו אחר כך, מהתביעה, בצורה הטובה ביותר. אז מה עושים לאחר תאונת דרכים? איך מתכוננים לתביעה? כל הפרטים במאמר שלפניכם.

 

תאונות דרכים – משהו שצריך לדעת

המחוקק הישראלי הבין שתאונות דרכים, כולל כל הנזקים שכרוכים בהן, זקוקות לחוק מיוחד. ולכן, חוקק חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. כלומר, כל אדם שנפגע בתאונת דרכים יהיה זכאי לפיצוי כספי, שתלוי כמובן במידת האשמה ובדברים נוספים. אנשים רבים, לא מודעים כלל לזכויות העומדות להם כנפגעי תאונות דרכים, ומודעות לכך היא גם דבר חשוב ביותר. הגדרת תאונת דרכים היא "מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנוע למטרות תחבורה". הגדרה מאוד כללית, ובית המשפט הוא זה שגם מפרש כל מקרה ביחס להגדרה הזו.

 

אז מה צריך לעשות מיד לאחר תאונת דרכים?

עורכי דין רבים, ובהם למשל עורך דין תאונות דרכים – אימבר פרטוש, יגידו לכם, שיש מספר פעולות, שחשוב מאוד לבצע, מיד לאחר ההתרחשות. כלומר, התנגשתם במישהו? הוא התנגש בכם? אחרי שיצאתם רגע מההלם, עליכם להתעשת, ולבצע את הדברים הבאים:

  • תיעוד – אחד הדברים החשובים ביותר. מיד לאחר התאונה, עליכם לצאת מן הרכב, לתעד את הרכבים שנפגעו, את אזור התאונה, ולשמור שאף אחד אחר לא מזיז את הרכבים. מלבד התיעוד בתמונות, רשמו אצלכם את פרטי בעל הרכב, את פרטי הרכב שלו, וגם את פוליסת הביטוח שלו – אתם תצטרכו אותה בקרוב.
  • פנייה לבית חולים – גם אם אתם מרגישים מצוין, עדיין, מומלץ מאוד לפנות לבית החולים הקרוב, ולקבל אישור רפואי המעיד על מצבכם הרפואי. שימו לב שיש לכם תיעוד מלא של פרטי התאונה, בעתיד הוא אולי יישאר התיעוד היחיד. שימו לב שפרטים אלה יעזרו לכם, אם תצטרכו להוציא גם אישור מחלה מהעבודה.
  • תיעוד ההוצאות – החל מרגע התאונה, עליכם לתעד כל הוצאה שנובעת מהתאונה. אם זה טיפולים, בדיקות, הוצאות על תיקון הרכב במוסך. בקיצור, כל הוצאה שקשורה בכם או ברכב, עליכם לתעד.
  • מסמך מהמשטרה- מיד לאחר התאונה, תוכלו לקבל מהמשטרה אישור שהתאונה אכן התרחשה. מדובר באישור חשוב, ועליכם לדאוג להשיגו.

לסיכום, ישנן מספר פעולות שחיוני עבורכם לבצע מיד לאחר התאונה. למה? אם מדובר בתיעוד, עכשיו זה הזמן. בעוד מספר שעות או ימים, כל מה שתרצו לתעד, יעלם, או סתם לא יהיה זמין. ולכן, התיעוד, בזמן האירוע, או מיד אחריו, מאוד חשוב. בנוסף, כלל האישורים, מהמשטרה, מבית החולים, וכמובן תיעוד ההוצאות, יעזרו לכם בוודאות בכל הליך משפטי בהמשך, ולכן כדאי מאוד שיהיו אצלכם במקום בטוח.

תאונת דרכים

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »