חיפוש

הפצת תמונות מיניות ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הינן חלק בלתי נפרד מחייו של כל אחד מאיתנו, זו הדרך שבה אנו מתקשרים כיום – ועל כן בשנים האחרונות אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים של הטרדות מיניות דרך הרשת החברתית. יתרה מכך, מקרים בהם תמונות מיניות מופצות דרך הרשת גם הם מקרים שאינם זרים לאף אחד מאיתנו, כיצד ממגרים את התופעה? ואיך מתמודדים במקרה שכזה? כל התשובות במאמר הבא.

 

כולנו נחשפנו בעבר ונחשפים גם היום למקרים רבים של הטרדה מינית דרך הרשת החברתית. הטרדה מינית דרך רשת חברתית היא התנהגות מינית אלימה שאינה מקובלת ונתקלת בתגובת חוסר רצון בצד השני.

בנוסף, אנו נחשפים ליותר ויותר מקרים בהם מופצות תמונות וסרטונים מיניים של קורבנות רבים, וללא הסכמתן – דרך הרשתות החברתיות, דרך אפליקציית הוואטסאפ ועוד. הפצת תמונות מיניות ללא הסכמתו של המצולם נחשבת לעבירה פלילית חמורה ולהטרדה מינית לכל דבר ועניין.

 

הטרדה מינית והפצת תמונות מיניות ברשת החברתית

בעבר, הטרדות מיניות יכלו לקרות פנים אל פנים בלבד, או לכל היותר בטלפון, אך היום האינטרנט יצר דרכים רבות ומגוונות לקבל הטרדה מינית בדרך כזו או אחרת.

כיום קיימים קורבנות רבים להטרדות מיניות מסוג זה, ומסוג הפצת תמונות מיניות ללא הסכמה בפרט.

בשנים האחרונות החלה תופעה מטרידה מאוד בה האקרים פורצים למכשיר הטלפון של נשים שונות ועושים שימוש פלילי בתמונות המיניות אשר נמצאות על המכשיר, ומפיצים אותן דרך הרשתות החברתיות – הדבר נחשב להטרדה מינית ואף סחיטה באיומים, מה שמחמיר את העבירה הפלילית פי כמה.

מכיוון שהרשתות החברתיות הן למעשה מעין מקום פרוץ יחסית לתופעות הללו – הן מהוות קרקע נוחה ופוריה להטרדות הללו וקשה מאוד לעצור אותן בזמן.

 

הפצת תמונות ללא הסכמה היא עבירה פלילית

עד לפני כמה שנים, הפצת תמונות מיניות ללא הסכמה לא נחשבה לעבירה פלילית או להטרדה מינית, אך כיום הפצה כזו נחשבת להטרדה מינית ועבירה חמורה שדינה מאסר בפועל.

הטרדה מינית היא עבירה על החוק אשר פוגעת בזכויות האדם הבסיסיות ביותר – היא פוגעת בכבודו ומבזה אותו, היא פוגעת בזכותו לפרטיות ובזכותו לשוויון – ועל כן האדם האשם בעבירה שכזו עלול למצוא את עצמו מואשם בעבירה פלילית ותביעה אזרחית כנגדו.

 

היוועצו בעורך דין המתמחה בהטרדות מיניות

אנו ממליצים להיוועץ בעורך דין המתמחה במקרים של הטרדות מיניות, שידריך וייעץ לכם בתהליך המורכב שבהגשת תביעה אזרחית כנגד הפוגע.

בנוסף, אנו ממליצים לתעד את המקרה בעצמכם, כמה זמן שיותר בסמוך למקרה – כך שתהיה לכם ראייה חזקה שתעזור לכם בתביעה האזרחית שתגישו בהמשך.

מדובר במקרים קשים המצריכים התמודדות נפשית שאינה קלה, תוכלו לקבל מידע והתמודדות עם פגיעה מינית בילדים ולהיוועץ עם עו״ד המתמחה במקרים אלו.

אישה המגלה שהפיצו תמונות מיניות שלה באינטרנט
אישה המגלה שהפיצו תמונות מיניות שלה באינטרנט

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »