חיפוש

מה חשוב להכיר בנוגע להתיישנות ברשלנות רפואית?

אירועים מצערים של רשלנות רפואית יכולים להסב נזק רב למטופל, שבסך הכל קיווה לקבל טיפול רפואי הולם. במידה ומטופל נפגע ונגרם לו נזק כתוצאה מהתרשלות של רופא, הוא זכאי לתבוע לפי החוק פיצויים מבית החולים בו אירעה הרשלנות. למרות זאת, חשוב לדעת שקיימת התיישנות על רשלנות רפואית במקרים מסוימים. הנה מה שחשוב להכיר בנוגע להתיישנות זאת.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מתייחסת לנזק שנגרם על ידי רופא, הפוגע באופן משמעותי במטופל. על מנת שהנזק שנגרם למטופל יוכר על ידי בית המשפט ומוסדות שונים מטעם המדינה, על המטופל להוכיח כי הרופא, או איש צוות רפואי כלשהו, פעל בצורה רשלנית, ללא נקיטת כללי זהירות ובטיחות סבירים, ושהנזק שנעשה לו הוא כתוצאה מאותה פעולה.

חשוב מאוד לזכור שלא כל נזק שנגרם למטופל על ידי רופא או איש צוות רפואי כלשהו מוגדר באופן מידי כרשלנות רפואית. אנשים אלו הם גם בני אדם, כך שהם יכולים לבצע בסבירות מסוימת טעויות. במידה ונגרם נזק כלשהו, אך הצוות הרפואי נקט בכל אמצעי הזהירות הסבירים, ייתכן והמקרה לא ייחשב לרשלנות. ניתן לקרוא עוד מידע על רשלנות רפואית.

 

מתי חלה התיישנות ברשלנות רפואית?

כאמור, מי שנגרם לו נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, זכאי להגיש תביעת פיצויים כספיים בגין רשלנות רפואית לבית המשפט המתאים. למרות זאת, קיימת התיישנות של 7 שנים על מקרי רשלנות רפואית. ספירת השנים מתחילה מהיום בו בוצע ההליך הרפואי בו נגרם נזק למטופל כתוצאה מרשלנות.

לדוגמא, אדם כלשהו שביצע ניתוח בתאריך ה-01.01.2022 ונגרם לו נזק משמעותי באותו הניתוח כתוצאה מפעולה רשלנית של המנתח, יכול להגיש תביעת פיצויים עד לתאריך ה-01.01.2029. לאחר חלוף תאריך זה, תחול התיישנות על המקרה והמטופל לא יוכל לתבוע עוד פיצויים בגין הרשלנות.

 

רשלנות רפואית בקרב קטינים

גם בקרב קטינים שנגרם להם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית כלשהי חלה תקופת התיישנות, אך היא נספרת בצורה שונה. תקופת ההתיישנות במקרים כאלו המבוצעים כלפי קטינים היא גם 7 שנים, אך היא מתחילה להיספר החל מיום הגעתו של הקטין לגיל בגרות, כך שלא משנה אם הנזק בוצע בגיל 8 או 14, הספירה תחל רק בגיל 18.

 

מה קורה כאשר הנזק מתגלה מאוחר?

ישנם מצבים בהם מתגלה נזק לגוף רק לאחר תקופה מסוימת מביצוע ההליך הרשלני. במקרים כאלו, תחול תקופת התיישנות של 7 שנים גם כן, אך היא תחל להיספר מיום גילוי הנזק, כל עוד לא חלפו 10 שנים מההליך הרפואי הרשלני שהוביל לאותו הנזק.

 

הגשת תביעת רשלנות רפואית

כפי שניתן להבין ממקרי ההתיישנות השונים של רשלנות רפואית, מוטב להגיש תביעות פיצויים בגין רשלנות רפואית בהקדם האפשרי, כדי שהמקרה שאירע לא יהפוך למקרה שחלה עליו אחת מתקופות ההתיישנויות שקובע החוק.

רשלנות רפואית

 

 

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »