חיפוש

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

נזקים שנגרמו כתוצאה מטיפול רפואי רשלני, יכולים במידה רבה להיחשב כמקרי רשלנות רפואית, אשר בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולדרוש כספי פיצויים בהתאם. איך וכיצד בדיוק מגישים את התביעה? מוזמנים לקרוא ולגלות

 

על טיפולים ונזקים – מקרי רשלנות רפואית

ביקור אצל רופא נחשב לפעולה שגרתית למדי, כשהציפייה של כולנו היא לקבל טיפול מקצועי ומהימן, באופן שישפר ואף ייטיב את המצב אשר בעקבותיו הגענו לקבל את הטיפול הרפואי. על אף שמקצועיותם של גורמי הרפואה בישראל אינה מוטלת בספק, קיימים מקרים רבים בהם נגרם למטופל נזק כתוצאה מרשלנות רפואית.

את הגדרת המקרים של רשלנות רפואית מקובל לבחון תחת מבחן "הרופא הסביר", המבקש לבחון כיצד ואיך רופא אחר היה פועל באותה סיטואציה. ככל ומקור הנזק שנגרם בטיפול הרפואי, נובע מרשלנות ופעולה שהרופא הסביר אינו היה נוקט, הרי שמדובר במקרה קלאסי של רשלנות רפואית ובעילה מוצקה לתביעה.

 

תביעת רשלנות רפואית

חשוב לציין, כי לא כל נזק שנגרם למטופל במהלך הטיפול הרפואי, ייחשב כרשלנות רפואית, היות והסיכונים הכרוכים בטיפולים הרפואיים השונים הינם ידועים ואף נלקחים בחשבון על ידי המטופלים. כדי להבחין בדיוק בין המקרים ולהוכיח את הקשר הסיבתי, שיהווה עילה לתביעה, מומלץ להתייעץ עם עורך דין רשלנות רפואית כפיר דיין דובב.

לאחר ההתייעצות הראשונית, בחינת המסמכים והוכחת הקשר הסיבתי בין הנזק שנגרם לבין מקרה הרשלנות הרפואית, ניתן יהיה להגיש את תביעת הרשלנות הרפואית. כדי לבסס את התביעה וסיכויי הצלחתה, מומלץ לצרף חוות דעת של רופא מומחה לגיבוי הטענות.

 

איך מגישים תביעת רשלנות רפואית?

את התביעה יש להגיש לבית המשפט, כאשר ניתן לתבוע כל גורם רפואי שהיה מעורב ברשלנות – מאחות ועד הרופא הבכיר. בפועל, הדרך המקובלת היא לתבוע את המעסיק של הגורמים הרפואיים – קופות החולים או בתי החולים.

הגשת התביעה לבית המשפט כרוכה בתשלום אגרה ובהתאם לתעריפי האגרות שבית המשפט קובע. את התביעה ניתן להגיש עד 7 שנים מיום האירוע ובמקרה ומדובר בקטין, עד 7 שנים מיום הגיעו לגיל 18.

 

מהם הפיצויים המגיעים בגין רשלנות רפואית?

לשאלת גובה הפיצויים המגיעים בגין תביעת רשלנות רפואית, אין תשובה חד משמעית והפיצויים יכולים לנוע בין עשרות ומאות אלפי שקלים ועד מיליוני שקלים. הפרמטרים העיקריים המשפיעים על גובה הפיצויים הם היקף הנזק שנגרם, גילו של הנפגע, כושר ההשתכרות שלו, הכאב והסבל שנגרמו ועוד.

למעשה, חלק ניכר מתביעות הרשלנות הרפואית נגמרים בהסדרי פשרה ובמסגרת הליכי פשרה או הצעת בית משפט, נתון המגביר את חשיבות הסיוע של עו"ד מומחה בתחום, שידאג לאינטרסים שלכם בהסכם הפשרה.

 

לסיכום

בכל מקרה בו מי מאנשי הצוות הרפואית חרג מנורמות הטיפול הסבירות וכתוצאה מכך נגרמו לכם נזקים, ייתכן בהחלט ומדובר במקרה רשלנות רפואית, אשר בגינה ניתן להגיש תביעה בהתאם. את התביעה יש להגיש לבית המשפט לאחר תשלום אגרה, כאשר עו"ד מומחה יסייע לכם בהכוונה לקבלת חוות דעת מרופא מומחה ובמיצוי הזכויות שלכם, לרבות בהסכמי פשרה.

רשלנות רפואית

 

 

 

 

אולי תאהבו גם את

מתי צריך לפנות לעו"ד קריפטו?

בעולם של מטבעות קריפטוגרפיים המתפתח במהירות, ההבנה מתי לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה הופכת חשובה יותר ויותר. קריפטו, מטבע דיגיטלי או וירטואלי המשתמש בהצפנה

קראו עוד »
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו
האתגרים המשפטיים של מטבעות קריפטו

מטבעות קריפטו הופיעו ככוח משבש בנוף הפיננסי העולמי, המציע עסקאות מבוזרות ומאובטחות ללא צורך במתווכים. ביטקוין, Ethereum ומטבעות קריפטוגרפיים אחרים צברו פופולריות משמעותית, ומשכו משקיעים

קראו עוד »