חיפוש

גליוסבסטומה: כך מתמודדים איתה

סוג הגידול במוח המכונה גליובלסטומה  הוא אחד מסוגי הסרטן הקשים ביותר לטיפול. הסרה מלאה על ידי ניתוח בלתי אפשרית בגלל המיקום, וכיצד חודרים גידולים אלו לרקמת המוח. בנוסף, הטיפולים הנפוצים ביותר עבור גליובלסטומה כוללים טיפול בקרינה, והתרופה הכימותרפית טמוזולומיד נמצאו שאינם יעילים במיוחד לטווח הארוך.

בנוסף לתופעות הלוואי שנגרמות מטיפולים אלו. אך זה לא הכול, כיום ישנם טיפולים חדשניים אשר מאפשרים לרופאים להציל חיים בעזרת שיטות חדשניות. שעוזרות לחולים בארץ ובעולם להתמודד טוב יותר עם גליובלסטומה.

 

הטיפולים לגליובלסטומה

גליובלסטומה היא גידול מוחי מהותי שנחשב לנבוע מתאים נוירוגליאליים. שכיחותה עולה בהתמדה עם הגיל. זכרים מושפעים לעתים קרובות יותר מנשים. נטייה גנטית וחשיפה לקרינה בילדות הם גורמי הסיכון היחידים המבוססים אשר, עם זאת, אחראים רק לחלק קטן מאוד של המקרים.

ניתוח הוא בדרך כלל האמצעי הטיפולי הראשון. טיפולי הקרנות המועברים לאזור הגידול הוכחו כמכפילים את ההישרדות בערך לפני ארבעה עשורים. טיפול כימותראפי באמצעות התרופה Temozolomide, שניתנת במהלך טיפולי הקרנות ואחריה שישה מחזורים של כימותרפיה לתחזוקה.

הפך לטיפול התרופתי הראשון ועד כה היחיד שהוכח כמאריך את ההישרדות. בנוסף לזאת בשנים האחרונות הצטרף טיפול מהפכני באמצעות גלים חשמליים שגורמים למות התאים הסרטניים מסוג גליובלסטומה.

גליוסבסטומה

התמודדות חדשנית עם סרטן גליובלסטומה

טיפול חדשני שצובר הצלחה בשנים האחרונות הינו טיפול עם מסכה המשדרת גלים חשמליים לטיפול בגידולים. גלים המטפלים בגידול כוללים מסירה מוקדית של שדות חשמליים מתחלפים בעוצמה נמוכה בתדר בינוני (200 קילוהרץ) למוח ולאזור שבו נמצא הגידול, אשר מניחים שהם מעכבים את התקדמות מחזור התא דרך שלב המטאפאזה.

ניסוי אקראי פתוח של שדות טיפול בגידולים שניתנו מתחילת הטיפול ב-temozolomide דיווח על הישרדות כללית מעולה בהשוואה לטיפול כימותרפי באמצעות טמוזולומיד בלבד. בנוסף לכך, רופאים מכירים בצורך לשיפור אורח החיים בקרב מאובחנים עם סרטן גליובלסטומה ושינוי הרגלים כמו עישון. אשר עלולים להשפיע על התאים הסרטניים במוח ובעיקר על קצב התחלקותם.

גליוסבסטומה

סיוע הכרחי

הטיפול התומך הטוב ביותר נשען על אסטרטגיה רחבה לטיפול הכולל גם שינוי הדיאטה של החולה. האסטרטגיה שעשויה להיבחר עבור חולים עם נגעים נרחבים או מולטיפוקליים במצב כללי או נוירולוגי ירוד, וחולים שאינם יכולים להסכים להמשך טיפול לאחר שהאבחנה של גליובלסטומה נקבעה.

מצריכה התערבות ברמה גבוה יותר עם הענקת סיוע יום יומי לחולים שהגידול גרם להשפעה שלילית על היכולת המוטורית והקוגניטיבית שלהם. על כן נדרשת אסטרטגיה שמכילה סיוע נרחב בצרכים שונים בהתאם לכל מטופל, השלב של המחלה. במקרים של החלמה הסיוע הנדרש גם עלול להשתנות בהתאם לצרכים האישיים של כל משתקם.

 

לסיכום

התמודדות עם כל סוג של סרטן היא קשה ומצריכה מאיתנו לגייס תעצומות נפש שלא הכרנו קודם, אבל אנחנו לא חייבים לעבור את זה לבד. בעזרת מספר טיפולים ואסטרטגיות טיפול להתמודדות שמספקות את הבסיס הדרוש להתמודדות עם גליובלסטומה על הצד הטוב ביותר.

גליוסבסטומה

אולי תאהבו גם את

הגברת לחץ המים
הגברת לחץ מים 

לחץ מים הוא מה שמאפשר לנו מקלחות ארוכות ומפנקות, וגם את הקלות והיעילות בסילוק של שאריות מצלחות וכוסות מלוכלכות. לחץ זה נקבע על ידי שורה

קראו עוד »