חיפוש

הגברת לחץ מים 

לחץ מים הוא מה שמאפשר לנו מקלחות ארוכות ומפנקות, וגם את הקלות והיעילות בסילוק של שאריות מצלחות וכוסות מלוכלכות. לחץ זה נקבע על ידי שורה של גורמים ומכשירים שונים שנמצאים בתוך ומחוץ לבית. במקרים מסוימים לחץ המים בבית יורד ויש צורך בתיקון הבעיה. בכתבה שלפניכם נציג מספר תקלות נפוצות שגורמות לבעיות בלחץ מים וכיצד מטפלים בהן. 

 

ברז הבית הראשי לא פתוח עד הסוף

זה אולי נשמע מעט מטופש אבל במקרים רבים הסיבה שלחץ המים בית הוא חלש יחסית, היא העובדה שהשיבר או הברז הראשי של הבית לא פתוח עד הסוף.

זוהי אומנם אינה תקלה ואין צורך בהזמנת אינסטלטור מומלץ בכדי לאבחן ולטפל בה, אבל היא יכולה לגרום ללחץ מים נמוך ממש כמו כל אחת מהתקלות עליהן תקראו בהמשך. לכן הדבר הראשון שעליכם לעשות בכדי לנסות להגדיל את לחץ המים בדירה, הוא לבדוק את הברז הראשי.

 

בעיה מקומית בברז או בצינור המקלחת או אמבטיה

במקרים מסוימים לחץ המים בדירה הוא במידה הנכונה, אבל הזרם במקלחת הוא נמוך ולא מספק. יכול להיות שזה קשור לתקלה מקומית בברז או בצינור הקרוב לאמבטיה. תקלה זו היא פשוטה יחסית וקל לפתור אותה.

במקרים כאלה יש לנסות לעשות החלפה פשוטה של ברז האמבטיה. במקרים אחרים יש להזמין אינסטלטור בכדי שיחליף את הצינור הקרוב לברז האמבטיה.

 

תקלה בזרם המים החמים בבית

במקרה ויש לכם זרם מים קרים חזק מספיק, אבל המים החמים יוצאים בלחץ חלש ומאכזב, כנראה שמדובר בבעיה שמקורה בדוד המים החמים. במקרים מסוימים צנרת הבית עובדת מעולה אבל הצנרת שמובילה אל הדוד ניזוקה.

לחץ המים שנכנס לתוך הדוד הוא גם לחץ המים שיצא מהדוד במרבית המקרים. לעיתים נדירות נוצרת סתימה או נזילה קלה בצד היציאה של המים החמים של הדוד. גם תקלות אלה הן פשוטות יחסית לתיקון במידה והגישה לדוד המים החמים שלכם היא פשוטה ונוחה.

 

תקלה בצנרת הבית כולה

ישנם מקרים בהם הצנרת של הבית כולה נמצאת במצב תקול. מקרים אלה נפוצים בעיקר בבתים ישנים בהם הצנרת כבר התיישנה והספיקה להתבלות בצורה משמעותית.

במקרים אלה יש צורך בהחלפת כלל הצנרת של הבית, דבר שעולה כסף רב ומצריך פירוק של רצפות הבית. בחלק מהמקרים ניתן להתקין צינורות עוקפים ולפתור חלק מהבעיה, ובכך לדחות את ההחלפה של כלל הצנרת בכמה שנים.

 

הגברת לחץ מים – סיכום

לחץ המים בבית הוא הגורם שקובע באיזה עוצמה יצאו המים מצינורות הבית. לחץ זה הוא המפתח למקלחות מפנקות ולכן חשוב מאוד לשמור עליו גבוה במידה הנכונה. יש מספר תקלות ומצבים שבהם הלחץ מים בבית יהיה נמוך. שיבר שלא פתוח עד הסוף, תקלה בברז מקומי, תקלה בדוד המים החמים וצנרת מיושנת ובלויה.

הגברת לחץ המים

אולי תאהבו גם את